Ons onderwijs

Alles wat u wilt weten over ons onderwijs

De Regenboog - goed, evidence informed onderwijs

De Regenboog zet actief in op het bouwen aan een rijke kennisbasis om zo de wereld te openen voor de leerlingen.

Onze school telt ongeveer 20 leerkrachten en een onderwijsassistent, die de zorg voor de groepen op zich nemen. We vinden het belangrijk om te doen wat werkt, ook wel evidence informed werken genoemd. Een groot aantal leerkrachten is daarom gespecialeerd in een bepaald vakgebied. De Regenboog beschikt over:

  • een kwaliteitscoördinator
  • een beeldcoach didactiek (in opleiding)
  • een specialist jonge kind (in opleiding)
  • twee leesspecialisten
  • een rekenspecialist
  • een gedragsspecialist
  • een specialist hoogbegaafdheid en sterke leerlingen
  • een dyslexiespecialist
  • een NT2-specialist (in opleiding)
  • een cultuurcoördinator
  • twee digicoaches
  • twee schoolopleiders
Met zorg en kwaliteit samen bouwen aan de ontwikkeling van ieders talenten

Het team

Goed leesonderwijs

Lezen heeft een grote invloed op de algehele ontwikkeling van kinderen. Lezen vergroot onder andere de woordenschat, heeft een positief effect op de sociale ontwikkeling en stimuleert de fantasie. Op De Regenboog zetten we extra in op het leesplezier en de leesmotivatie, door een rijke, aantrekkelijke boekencollectie. Daarbij vinden er drie keer per jaar samenleesweken plaats in alle groepen.

Verlengde schooldagaanbod

Naast het reguliere aanbod werken we, via de cultuurmarktplaats van de gemeente Halderberge, samen met externe aanbieders die vanuit verschillende kunstdisciplines workshops aanbieden aan groepjes leerlingen tijdens de verlengde schooldag. Denk hierbij aan dans, muziek, werken met textiel en stopmotionfilms maken.

Bewegingsonderwijs

Naast goede taal- en rekenlessen, vinden we het ook belangrijk dat de lessen bewegingsonderwijs kwalitatief in orde zijn. Daarom worden de leerkrachten tijdens deze lessen ondersteund door een externe partij.

Opleidingsschool

De Regenboog is een plaats waar we graag de collega’s van de toekomst opleiden. Met ingang van schooljaar 2024-2025 zullen we daarom stappen maken om een opleidingsschool te worden. Dit betekent dat iedere collega opgeleid is om stagiaires zo goed mogelijk te coachen. Daarbij beschikken we over twee schoolopleiders, die de collega’s hierbij ondersteunen.

Dit betekent dat er op De Regenboog gedurende het jaar verschillende stagiairs onderdeel zijn van ons team. Dit zijn maatschappelijke stages, stagiairs in opleiding voor onderwijsassistent, pabostagiaires en zij-instromers.

Het team

Binnen het team zijn ook leerkrachten die de rol van MT-lid op zich genomen hebben. Drie leerkrachten zijn MT-lid en bouwcoördinator en vertegenwoordigen hun bouw binnen het managementteam van de school. Naast de groepsleerkrachten zijn ook een directeur, een kwaliteitscoïrdinator, onderwijsassistenten en vrijwilligers op de school werkzaam.

Kwaliteit team
In de loop van het schooljaar volgen onze leerkrachten individuele, teamgerichte studies en (nascholings)cursussen. Meerdere leerkrachten hebben de (master) opleidingen gevolgd en zijn gespecialiseerd en deskundig op een bepaald gebied (zie ook diverse specialisten binnen onze school).

We blijven onszelf ontwikkelen om de kinderen boeiend en betekenisvol onderwijs te kunnen bieden.

Groepsverdeling schooljaar 2024 - 2025

Dit schooljaar heeft De Regenboog de volgende verdeling:

  • Groep 1/2a: juf Marlia en juf Melissa
  • Groep 1/2b: juf Hanneke en juf Kira
  • Groep 3: juf Annet en juf Martine
  • Groep 4: juf Abegail en juf Milou
  • Groep 5: juf Renate
  • Groep 6: juf Petra en juf Mariana
  • Groep 6/7: juf Anouk,
  • Groep 7: juf Marie-Claire & meneer Kees
  • Groep 8: juf Annemarie & juf Anneke

 

Groepsverdeling schooljaar 2024 - 2025